Univerza Maribor

Rules

Only words with 2 or more characters are accepted
Max 200 chars total
Space is used to split words, "" can be used to search for a whole string (not indexed search then)
AND, OR and NOT are prefix words, overruling the default operator
+/|/- equals AND, OR and NOT as operators.
All search words are converted to lowercase.

SLO | ENG


Mikrodokazila

Mikrodokazila so zabeleženi rezultati učenja, ki jih posameznik pridobi s kratkotrajnim učenjem in ga opremijo s specifičnim znanjem, veščinami ter kompetencami, usmerjenimi v družbene, osebne in kulturne potrebe trga dela.
Mikrodokazila na univerzitetni ravni so še posebej koristna za posameznike, ki želijo:

  • nadgraditi svoje znanje, ne da bi zaključili celoten visokošolski študij, ali
  • nadgraditi ali prekvalificirati svoje znanje, da bi zadostili potrebam trga dela ali strokovno napredovali po vstopu na trg dela.

Mikrodokazila se lahko vključijo kot manjši del študijskih programov ali se pridobijo s krajšimi samostojnimi izobraževanji, prilagojenimi glede na izkazane potrebe različnih strokovnjakov, vodstvenih delavcev ali združenj delodajalcev, s čimer podpirajo poklicni, akademski ali osebni razvoj posameznikov.


Doprinos mikrodokazil

Doprinos mikrodokazil


Mikrodokazila predstavljajo ključni mejnik v oblikovanju učenja in pridobivanja znanja, ki bo imel številne pozitivne učinke na družbo v celoti. Njihov doprinos bo zajemal več ključnih vidikov, ki bodo prispevali k razvoju in prilagoditvi izobraževalnih sistemov ter omogočili učinkovitejše odzivanje na potrebe sodobnega trga dela.

Prvič, mikrodokazila bodo igrala ključno vlogo pri nadgradnji in pridobivanju specifičnih znanj ter spretnosti posameznikov. To bo neposredno vplivalo na zmanjšanje vrzeli v spretnostih na trgu dela, kjer se hitro spreminjajoče potrebe podjetij zahtevajo nenehno prilagajanje in pridobivanje novega znanja.

Drugič, mikrodokazila bodo spodbujala vseživljenjsko učenje, ki postaja ključna komponenta v dobi nenehnih sprememb. S tem bodo omogočila posameznikom, ne glede na njihov izhodiščni položaj ali trenutno poklicno pot, nadaljnji razvoj kariere in osebnega znanja.
Tretjič, sistem mikrodokazil bo povečal dostopnost izobraževanja. Ne glede na to, ali gre za tiste, ki že delajo, a želijo nadgraditi svoje znanje, ali za tiste, ki niso nikoli študirali, mikrodokazila bodo omogočila pridobivanje znanj v manjših, prilagojenih oblikah, kar bo omogočilo večji dostop do izobraževanja za vse.

V celoti gledano, mikrodokazila bodo prinesla pozitivne spremembe v izobraževalni krajini, ki bodo odražale potrebe sodobne družbe in trga dela, kar bo prispevalo k bolj prilagodljivemu, dostopnemu in učinkovitemu izobraževanju za vse.

Fakultete  bodo mikrodokazila pripravljale s poudarkom na več ključnih točkah, med drugim:

  • Strokovni razvoj: Razvoj mikrodokazil bo temeljil na stalnem strokovnem razvoju fakultetnih kadrov. S tem se bodo zagotovile najnovejše informacije in pristopi na specifičnih področjih, ki bodo vključeni v mikrodokazila.
  • Analiza potreb trga dela: Fakultete bodo izvajale temeljito analizo potreb trga dela, da bi zagotovile, da so mikrodokazila prilagojena trenutnim zahtevam industrije.
  • Prilagajanje učnih izidov: Učni izidi mikrodokazil bodo skrbno prilagojeni, da bodo odražali specifična znanja in spretnosti, ki jih delodajalci iščejo.
  • Strokovnjaki s praktičnimi izkušnjami: Priprava mikrodokazil bo vključevala strokovnjake s praktičnimi izkušnjami na posameznih področjih, kar bo zagotovilo praktičen pristop k učenju.
  • E-učenje: Fakultete bodo uvajale e-učenje, ki bo omogočalo udeležencem dostop do gradiv in predavanj preko spleta, kar bo povečalo dostopnost in prilagoditev učnega procesa.
  • Uporaba interaktivnih metod: Fakultete bodo uvajale interaktivne metode in orodja, ki bodo poskrbela za sodobne učne izkušnje in pripomogla k učinkovitemu prenosu znanja.

S temi pristopi bodo fakultete zagotavljale, da so mikrodokazila relevantna, kakovostna in usmerjena v strokovni razvoj udeležencev.

Ciljne skupine

Ciljne skupine

Mikrodokazila so primerna za različne ciljne skupine:

  • tiste, ki niso nikoli študirali (imajo zaključeno srednjo ali poklicno šolo) in že delajo v podjetjih,
  • osipnike – tiste, ki niso zaključili študija,
  • diplomante (za pridobitev dodatnih specifičnih znanj, direktorji, zaposleni v podjetjih, alumni,..),
  • študente (ki bi želeli dodatno pridobiti določena znanja za lažji prehod na trg dela).